دکتر پریرخ دادستان

پریرخ دادستان

نام و نام خانوادگي : پريرخ دادستان

تاريخ و محل تولد : تهران 1310

تاريخ درگذشت : 22 آبان 1389

سوابق تحصيلي : دريافت ديپلم متوسطه از دبيرستان ناموس 1328 ـ قبولي در كنكور سراسري و دريافت بورس از وزارت فرهنگ و آموزش عالي و اعزام به كشور سوئيس ( به عنوان تنها زن پذيرفته شده ) 1330 ـ دريافت گواهينامه علوم تربيتي در رشته روانشناسي از دانشگاه ژنو 1331ـ دريافت دانشنامه تخصصي روانشناسي باليني كودك ، ژنو1332ـ دريافت دانشنامه عمومي روانشناسي كاربردي ، ژنو 1332ـ دريافت دانشنامه ليسانس روانشناسي ،ژنو 1333ـ دريافت دانشنامه كارشناسي ارشد روانشناسي ، ژنو1335ـ دريافت دكتري روانشناسي ، ژنو1339ـ بازگشت به ايران 1339 و شركت در دوره‌هاي تخصصي و كنگره‌هاي داخلي و خارجي ، تدريس ، پژوهش و … تاكنون

سوابق شغلي : عضويت شوراي راهبري سند ملي آموزش و پرورش  1383 تا كنون ـ مدير مسئول و سردبير فصلنامه روانشناسان ايراني 1382 تا كنون ـ استاد گروه روانشناسي دانشگاه شهيد بهشتي 1381      تاكنون ـ مدير گروه روانشناسي سازمان مطالعه و تدوين كتب علوم انساني ( سمت ) 1375 تاكنون ـ مدير دفتر مطالعات و تحقيقات علوم انساني معاونت پژوهشي و برنامه ريزي دانشگاه آزاد اسلامي واحد تهران جنوب 1372 تا كنون ـ  استاد 1379- 1365 ، دانشيار  1365- 1359 ، مدير گروه 1362- 1354 و استاديار 1359- 1344 گروه روانشناسي دانشگاه تهران

سوابق پژوهشي : مجري 16 مورد طرح  پژوهشي و هنجار گزيني تست‌هاي متفاوت در دانشگاه تهران ، دانشگاه آزاد واحد تهران جنوب و  سازمان پژوهش و برنامه ريزي وزارت آموزش و پرورش كه در اين ميان

برخي از طرح‌هاي ايشان برنده جوايز ارزنده‌اي نيز شده‌اند . از آن جمله ‌روش‌هاي تشويق و تنبيه در مدارس راهنمايي از ديدگاه معلمان و دانش آموزان ( برنده طرح برگزيده سال 1377) ، بررسي توان ذهني دانش آموزان دوره ابتدايي به منظورتعيين استانداردهاي آموزشي (برنده پانزدهمين جشنواره بين‌اللملي خوارزمي) 1376 ،بررسي توانايي‌هاي كودكان غير فارسي زبان در زبان فارسي در بدو ورود به نظام آموزشي ( برنده طرح برگزيده 1379 ) و ميزان اضطراب دانش آموزان در جلسات امتحاني و راه‌هاي كاهش آن ( برنده طرح برگزيده سال 1375 )

سوابق فعاليت‌هاي آموزشي :  17 مورد پايان‌نامه دكترا و 101 مورد پايان‌نامه كارشناسي ارشد در دانشگاه‌ها و مراكز آموزش عالي مختلف استان تهران.

سوابق انتشاراتي : روانشناسي جنايي ،1382ـ اختلال‌هاي زبان ، روش‌هاي تشخيص و بازپروري         (روانشناسي مرضي تحولي ، جلد سوم) 1380 ـ روانشناسي مرضي تحولي ، از كودكي تا بزرگسالي ، جلد دوم ، 1379 ـ تنيدگي يا استرس ، بيماري جديد تمدن ، 1377ـ روانشناسي مرضي تحولي ، از كودكي تا بزرگسالي ، جلد اول ، 1376 ـ گفتگوهاي آزاد با ژان پياژه ،1375ـ ديدگاه پياژه ، در گستره تحول رواني ، 1375ـ ارزشيابي شخصيت كودكان بر اساس آزمون‌هاي ترسيمي ،1374 ـ روانشناسي ژنتيك 2 ،1372ـ نقاشي كودكان ، كاربرد تست ترسيم خانواده در كلينك ،1371ـ روانشناسي باليني .1371ـ روانشناسي مرضي تحولي ، از كودكي تا نوجواني ،1371 ـ تربيت به كجا ره مي‌سپرد؟1369ـ بيماري‌هاي رواني ، 1368 ـ لغت‌نامه روانشناسي ، 1365و هم چنين ارائه 29 مقاله (1383ـ1355) كه در مجلات مختلف روانشناسي داخلي به چاپ رسيده است.

 برخي از عناوين و جوايز:

ايشان منتخب اولين دوره معرفي پژوهشگران قابل تقدير دانشگاه تهران ، 1383‌ـ برنده چندين لوح تقدير از انتشارات سمت ،1383 ـ  برگزيده دومين مراسم بزرگداشت چهره‌هاي ماندگار 1381ـ پژوهشگر برگزيده جامعه اسلامي پژوهشگران ، 1380 ، برنده چندين طرح برگزيده از سوي وزارت آموزش و پرورش و در مجموع  برنده 16 عنوان جايزه از سال 1371 تا1383 بوده‌اند.

جوایز و افتخارات

  • کتاب «روانشناسی مرضی تحول از کودکی تا نوجوانی» تالیف: استاد دادستان، برگزیده دوره دهم کتاب سال جمهوری اسلامی ایران.
  • چهره‌های ماندگار در سال ۱۳۸۱.
  • برنده جایزه بخش تحقیقات بنیادی علوم انسانی در پانزدهمین جشنواره بین‌المللی خوارزمی (۱۳۸۳)

کتاب‌شناسی

  • ۱۳۸۹ تاثیر اصوات موسیقی بر میزان تمرکز حواس و توجه دانش‌آموزان پیش‌دبستانی مبتلا به اختلال نقص توجه/ بیش فعالی (ADHD). با همکاری دکتر حمیده جهانگیری، دکتر علیرضا نوروزی، دکتر دکتر میرتقی گروسی فرشی، و دکتر هومن  تهران: انتشارات البرز فرجاد.
  • ۱۳۸۹ اختلالات رفتاری و روانی کودکان. با همکاری دکتر حمیده جهانگیری، دکتر  تهران: انتشارات البرز فرجاد.
  • ۱۳۸۸ فرهنگ جامع علوم شناختی، روانشناسی، روانپزشکی، علوم رفتاری و علوم اعصاب (انگلیسی – فارسی). باهمکاری دکتر حمیده جهانگیری، دکتر علیرضا نوروزی، تهران: انتشارات البرز فرجاد.
  • ۱۳۸۸ بررسی نقش آموزش روش‌های شناختی _ رفتاری و آموزش آرامسازی بر کاهش اضطراب رابطه جنسی. باهمکاری دکتر حمیده جهانگیری، دکتر علیرضا نوروزی، دکتر سیامک نقشبندی، و دکتر هومن  تهران: انتشارات البرز فرجاد.
  • ۱۳۸۸ بررسی وضعیت سلسله مراتب ارزش‌ها در بین دانشجویان تحصیل کرده با قصد ادامه تحصیل در خارج از کشور. باهمکاری دکتر حمیده جهانگیری، دکتر علیرضا نوروزی، و دکتر هومن تهران: انتشارات البرز فرجاد.
  • ۱۳۸۷ بررسی میزان اختلالات عملکرد جنسی در بیماران مبتلا به اختلال افسردگی تحت دارو درمانی در شهر تهران. دکتر حمیده جهانگیری، دکتر علیرضا نوروزی،  و دکتر هومن . تهران: انتشارات البرز فرجاد.
  • ۱۳۸۳ مطالعه کیفیت زندگی، ادراک بیماری و سبک‌های دلبستگی بیماران سالمند مبتلا به دیابت. باهمکاری دکتر حمیده جهانگیری، دکتر علیرضا نوروزی، شاملو و دکتر میرتقی گروسی فرشی، و دکتر حیدرعلی هومن، تهران: انتشارات البرز فرجاد.
  • ۱۳۸۲ روانشناسی جنایی: تهران، انتشارات سمت.
  • ۱۳۷۹ اختلالهای زبان، روشهای تشخیص و بازپروری (روانشناسی مرضی تحولی ۳). تهران: انتشارات سمت. کتاب برگزیده دانشگاه تهران (۱۳۸۰).
  • ۱۳۷۸ روانشناسی مرضی تحولی، از کودکی تا بزرگسالی. جلد دوم، تهران: انتشارات سمت. کتاب تشویقی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی (۱۳۷۹).
  • ۱۳۷۷ تنیدگی یا استرس، بیماری جدید تمدن. تهران: انتشارات رشد.
  • ۱۳۷۶ روانشناسی مرضی تحولی، از کودکی تا بزرگسالی، جلد اول. تهران: انتشارات سمت. کتاب برگزیده دانشگاه آزاد اسلامی.
  • ۱۳۷۵ گفتگوهای آزاد با ژان پیاژه. با همکاری دکتر محمود منصور، تهران: مؤسسه پژوهشی ابن‌سینا.
  • ۱۳۷۵ دیدگاه پیاژه، در گستره تحول روانی. با همکاری دکتر محمود منصور، تهران: انتشارات بعثت.
  • ۱۳۷۴ ارزشیابی شخصیت کودکان براساس آزمونهای ترسیمی. تهران: انتشارات رشد.
  • ۱۳۷۲ روانشناسی ژنتیک۲. از روان تحلیل‌گری تا رفتارشناسی. باهمکاری دکترمحمود منصور، تهران: انتشارات ژرف.
  • ۱۳۷۱ نقاشی کودکان، کاربرد تست ترسیم خانواده در کلینیک. باهمکاری دکتر محمود منصور، تهران: انتشارات ژرف.
  • ۱۳۷۱ روانشناسی بالینی. با همکاری دکتر محمود منصور، تهران: انتشارات ژرف.
  • ۱۳۷۰ روانشناسی مرضی تحولی، از کودکی تا نوجوانی. تهران: انتشارات ژرف. برنده کتاب سال (۱۳۷۱).
  • ۱۳۶۹ تربیت به کجاره می‌سپرد؟ با همکاری دکتر محمود منصور، تهران: انتشارات دانشگاه تهران.
  • ۱۳۶۸ بیماریهای روانی. با همکاری دکتر محمود منصور، تهران: انتشارات ژرف.
  • ۱۳۶۵ لغت‌نامه روانشناسی. با همکاری دکتر محمود منصور، دکتر میناراد. تهران: انتشارات ژرف.

مقاله‌ها

  • ۱۳۸۵ بررسی تحولی مفهوم طبقه‌بندی. با همکاری جمیله کلانتری خاندانی، فصلنامه روانشناسان ایرانی،۱۰، * ۱۳۸۴ اثربخشی روان‌درمانگری پویشی کوتاه‌مدت و دارو درمانگری در بیماران افسرده. با همکاری دکتر فاتح رحمانی، دکتر محمدکاظم عاطف وحید و دکتر ایرج امیدی، مجله رواشناسی (دوره جدید)، ۳۴، ۱۳۸-۱۱۴.
  • ۱۳۸۳ تحول مفاهیم اخلاقی و دیگردوستی در دانش‌آموزان دوره راهنمایی شهر تهران، با همکاری معصومه پور محمدرضا تجریشی، فصلنامه روانشناسان ایرانی، ۲، ۱۰۳-۹۱.
  • ۱۳۸۳ جدایی روانشناختی از والدین و پیشرفت تحصیلی: یک پژوهش درباره تفاوتهای جنسی وفرهنگی. با همکاری محسن حق‌بین، سعیده بزازیان و محمدرضاحسن‌زاده توکلی، فصلنامه روانشناسان ایرانی، ۱، ۲۰-۳.
  • ۱۳۸۲ بررسی رابطه نشانه‌های مرضی مادر با شکل‌گیری دلبستگی و مشکلات رفتاری/ اجتماعی کودکان پیش‌دبستانی. با همکاری دکتر زینب خانجانی، مجله روانشناسی، (دوره جدید)، ۲۷، ۲۵۲-۲۳۳.
  • ۱۳۸۱ بررسی تحول بازخورد کودکان نسبت به بیماری‌های روانی برحسب فاصله اجتماعی. با همکاری سعیده بزازیان، مجله علوم روانشناختی، ۳، ۳۱۳-۲۸۶.
  • ۱۳۸۱ دین و تحول شناخت، مجله علوم روانشناختی، ۲، ۱۴۹-۱۲۲.
  • ۱۳۸۱ بررسی تحولی خودپنداشت در کودکان ۶ تا ۱۲ ساله و رابطه آن با طبقه اجتماعی و جنس. با همکاری دکتر رضا پورحسین، دکتر جواد اژه‌ای و دکتر علیرضا کیامنش. مجله روانشناسی (دوره جدید)، ۲۳، ۲۲۶-۲۱۱.
  • ۱۳۸۰ تأثیر تنش‌زدایی بر اضطراب، پیشرفت تحصیلی و حافظه کودکان دبستانی. با همکاری دکتر مسعود جان‌بزرگی و ناهید نوری، مجله روانشناسی (دوره جدید)، ۱۷، ۳۰-۴.
  • ۱۳۷۹ بررسی تواناییهای کودکان غیرفارسی زبان در زبان فارسی در بدو ورود به نظام آموزشی. با همکاری زهره مجدآبادی فراهانی، مجموعه مقالات علوم‌انسانی دانشگاه آزاد اسلامی- تهران جنوب، معاونت پژوهشی و برنامه‌ریزی، دفتر دوم، ۳۰-۷.
  • ۱۳۷۹ تحول شناختی و آموزش دینی، رشد آموزش ابتدایی، ۲۳، ۲۵-۲۰.
  • ۱۳۷۹ نقش عوامل شخصیتی بر راهبردهای مقابله‌ای و تاثیر روش مقابله درمانگری بر عوامل شخصیتی و افسردگی. با همکاری دکتر علیرضا آقایوسفی، دکتر جواد اژه‌ای، دکتر محمود منصور، مجله روانشناسی (دوره جدید)، ۱۶، ۳۷۰-۳۴۷.
  • ۱۳۷۹ وارسی مقایسه‌ای نمره Z آزمون “رورشاخ” در آزمودنیهای سطوح عینی و انتزاعی. با همکاری دکتر محمدرضا شعیری، دکتر محمود منصور و دکتر جواد اژه‌ای. مجله روانشناسی (دوره جدید)، ۱۴، ۱۳۰-۱۱۵.
  • ۱۳۷۸ بررسی توانمندیهای ذهنی دانش‌آموزان دوره ابتدایی. رشد آموزش ابتدایی، ۳ (۲)، ۳۱-۲۶.
  • ۱۳۷۸ بیش از این فرصتهای بهینه آموزشی را از دست ندهیم. رشد آموزش ابتدایی، ویژه‌نامه همایش نقد و بررسی کتابهای دوره ابتدایی، ۲۱۶-۲۱۰.
  • ۱۳۷۸ پیامدهای شکست مقاومت و افشای هیجانی در سطح سلولهای تسهیل کننده و مهاری لمفوسیتهای T و آسیبهای روانشناختی. با همکاری دکتر نیما قربانی، دکتر جواد اژه‌ای و دکتر حسین مطیعیان، مجله روانشناسی (دوره جدید)، ۱۲، ۳۸۹-۳۶۸.
  • ۱۳۷۸ بررسی مولفه‌های بنیادین سازش‌یافتگی در آزادگان ایرانی (قسمت اول). دکتر هادی بهرامی احسان، دکتر پریرخ دادستان، دکتر جواد اژه‌ای، دکتر علیرضا کیامنش. مجله روانشناسی (دوره جدید)، ۱۲، ۳۱۹-۲۹۹.
  • ۱۳۷۸ بررسی مولفه‌های بنیادین سازش یافتگی در آزادگان ایرانی (قسمت اول). با همکاری دکتر هادی بهرامی احسان، دکتر جواد اژه‌ای و دکتر علیرضا کیامنش. مجله روانشناسی (دوره جدید)، ۱۱، ۲۶۸-۲۴۹.
  • ۱۳۷۸ تنیدگی (استرس)، فعالیت مغزی/ رفتاری و تغییرات ایمونوگلوبولین ترشحی A. با همکاری دکتر پرویز آزادفلاح، دکتر جواد اژه‌ای و دکتر سیدمحمد موذنی، مجله روانشناسی (دوره جدید)، ۹، ۲۶۸-۲۴۹.
  • ۱۳۷۸ پیشگیری از عقب‌ماندگی کاذب، نخستین گام در راه تأمین بهداشت روانی. فصلنامه حوزه و دانشگاه، ۱۸، ۵۶-۳۷.
  • ۱۳۷۸ نقش تعامل اجتماعی در تحقق آرمانهای گروهی. مقاله ارائه شده در همایش بررسی علل و عوامل تقدم مصالح جمعی بر منافع فردی، اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان تهران، مقاله برتر.
  • ۱۳۷۷ نقش تلویزیون در شکل‌گیری و تقویت مفاهیم مذهبی و اخلاقی کودکان دوره ابتدایی. مجله پژوهش و سنجش، مرکز پژوهش و سنجش صدا و سیمای جمهوری اسلامی ایران، ۵ (۱۶ و ۱۵)، سال پنجم، ۲۹-۲۲.
  • ۱۳۷۷ بررسی ویژگیهای شخصیتی مبتلایان به میگرن و مقایسه تاثیر دارو درمانگری با روش آموزش تنش‌زدایی همراه با پسخوراند زیستی حرارتی در این بیماران. با همکاری دکتر کاظم رسول زاده طباطبایی، مجله روانشناسی (دوره جدید)، ۷، ۲۳۰-۲۱۱
  • ۱۳۷۷ بررسی توان ذهنی و درک مفاهیم دانش‌آموزان دوره ابتدایی به منظور تعیین استانداردهای آموزشی. مجله روانشناسی (دوره جدید)، ۵، ۳۹-۵.
  • ۱۳۷۶ آدلرو آدلری‌نگری. مجله روانشناسی (دوره جدید)، ۴، ۳۲۹-۳۰۳.
  • ۱۳۷۶ پیاژه در جدال با روان تحلیل‌گری. مجله روانشناسی (دوره جدید)، ۲. ۱۴۴-۱۲۲.
  • ۱۳۷۶ سنجش و درمان اضطراب امتحان. مجله روانشناسی (دوره جدید)، ۱، ۶۰-۳۱.
  • ۱۳۷۴ سنجش و درمان اضطراب امتحان. مقاله ارائه شده در همایش علمی-کاربردی بهبود کیفیت آموزش عمومی، اداره کل آموزش و پرورش شهر تهران، آذرماه.
  • ۱۳۷۲ استقلال‌طلبی و تعارض نسلها. دنیای سخن، ۵۴، ۴۵-۴۴.
  • ۱۳۷۲ هوش و خلاقیت. مجله استعدادهای درخشان، ۲(۱)، ۱۸-۶.
  • ۱۳۷۱ بررسی تحول عقلی دختران بر اساس یافته‌های ترسیمی. مجله دانشکده ادبیات و علوم‌انسانی دانشگاه تهران، ۳۰، (۴-۱)، ۶۴-۳۳.
  • ۱۳۷۰ شکل‌گیری اضطراب در جریان تحول و بررسی تجربی آن در دوره نوجوانی. مجله دانشکده ادبیات و علوم‌انسانی دانشگاه تهران، ۲۹(۲-۱)، ۱۶۴- ۱۲۵.
  • ۱۳۷۰ بررسی تجربی حافظه و موقعیت آن در گستره کنشهای شناختی: دیدگاه عملیاتی. مجله دانشکده ادبیات و علوم انسانی دانشگاه تهران، ۲۸(۴ و ۳)،۳۲۰-۲۹۵.
  • ۱۳۶۷ نارساخوانی. مجله دانشکده ادبیات و علوم‌انسانی دانشگاه تهران۲۵، (۴-۱)، ۴۲۲- ۴۰۵.
  • ۱۳۶۷ گستره روانی پرخاشگری. مجله دانشکده ادبیات و علوم انسانی دانشگاه تهران، ۲۶ (۴-۱)، ۲۴۵-۲۳۵.
  • ۱۳۵۸ بررسی نظریه‌های هوش از دیدگاه نظریه عملیاتی. مجله دانشکده ادبیات و علوم‌انسانی دانشگاه تهران، ۲۴ (۴ و ۳)، ۲۹۲-۲۷۴.
  • ۱۳۵۸ نقاشی به منزله گواه تحول ذهنی و ویژگی‌های انفعالی. مجله روانشناسی، ۷ (۲۰)، ۱۱۵-۹۸.
  • ۱۳۵۷ زبان و فکر در نظریه پیاژه. مجله روانشناسی، ۷ (۲۱)، ۱۱۵-۹۷.
  • ۱۳۵۶ امکان ارزشیابی هوش در کودکان. مجله دانشکده علوم تربیتی دانشگاه تهران ،۷ (۱)، ۴۰-۲۶.
  • ۱۳۵۶ مسأله سرآمدان و بررسی انتقادی روشهای مشخص کردن آنان. مجله روانشناسی۶ (۱۸)، ۲۹۴-۲۷۳.
  • ۱۳۵۵ روانشناسی پیاژه و کاربرد آموزشی آن. مجله روانشناسی، ۵ (۱۵و ۱۴)، ۲۲۵-۲۰۷.
  • ۱۳۴۳ علل عقب افتادگی تحصیلی. ماهنامه آموزش و پرورش، ۳۴(۷)، ۴۶-۴۲.

پژوهش‌ها

  • ۱۳۸۵ نظر جوانان ایرانی پیرامون پیامدهای فرهنگی- اجتماعی تسهیل انتقال اطلاعات در سطح بین‌المللی. طرح ملی سازمان ملی جوانان.
  • ۱۳۸۱ بررسی جدایی روانشناختی از والدین و تأثیر آن بر پیشرفت تحصیلی دانشجویان دانشگاه آزاد- معاونت پژوهشی و برنامه‌ریزی واحد تهران جنوب.
  • ۱۳۸۰ بررسی تحول توان ذهنی، اخلاقی و اجتماعی دانش‌آموزان دوره راهنمایی به منظور تعیین استانداردهای آموزشی. سازمان پژوهش و برنامه‌ریزی آموزشی وزارت آموزش و پرورش.
  • ۱۳۸۰ تأثیر روش تنش‌زدایی بر اضطراب، پیشرفت تحصیلی و حافظه کودکان دبستانی. دانشکده روانشناسی و علوم تربیتی دانشگاه تهران.
  • ۱۳۷۷ نقش تلویزیون در شکل‌گیری و تقویت مفاهیم مذهبی و اخلاقی کودکان دوره ابتدایی. مرکز تحقیقات و مطالعات و سنجش برنامه‌های صدا و سیمای جمهوری اسلامی ایران.
  • ۱۳۷۶ بررسی توان ذهنی دانش‌آموزان دوره ابتدایی به منظور تعیین استانداردهای آموزشی. (در سه جلد) سازمان پژوهش و برنامه‌ریزی وزارت آموزش و پرورش (برنده پانزدهمین جشنواره بین‌المللی خوارزمی).
  • ۱۳۷۶ روشهای تشویق و تنبیه در مدارس راهنمایی از دیدگاه معلمان و دانش‌آموزان. با همکاری زهرا دانش‌پژوه، وزارت آموزش و پرورش (برنده طرح برگزیده سال ۱۳۷۷).
  • ۱۳۷۵ بررسی تواناییهای کودکان غیرفارسی زبان در زبان فارسی در بدو ورود به نظام آموزشی. با همکاری زهره مجدآبادی فراهانی، وزارت آموزش و پرورش. (برنده طرح برگزیده سال ۱۳۷۹).
  • ۱۳۷۴ میزان اضطراب دانش‌آموزان در جلسات امتحانی و راههای کاهش آن. با همکاری زهرا دانش‌پژوه، شورای تحقیقات استان تهران، وزارت آموزش و پرورش (برنده طرح برگزیده سال ۱۳۷۵).
  • ۱۳۷۳ هنجارگزینی تست آدمک رنگی به منظور ارزشیابی شخصیت کودکان دبستانی. با همکاری سوسن رحیم‌زاده، دانشگاه تهران.
  • ۱۳۷۱ بررسی تحول کودکان ایرانی براساس تحلیل نتایج بالینی و آماری یک تست فرافکن تولیدی. با همکاری دکتر محمود منصور، دانشگاه تهران.
  • ۱۳۷۱ هنجارگزینی تست «حرمت خود» کوپر اسمیت. دانشگاه تهران.
  • ۱۳۶۸ هنجارگزینی مقیاس اضطراب کتل. دانشگاه تهران.
  • ۱۳۶۷ هنجارگزینی تست افسردگی بک. دانشگاه تهران.
  • ۱۳۶۵ هنجارگزینی تست ۱۶ عاملی شخصیت کتل. دانشگاه تهران.
  • ۱۳۶۵ هنجارگزینی مقیاس هوش حسی-حرکتی پیاژه. با همکاری سوسن رحیم‌زاده، دانشگاه تهران.
  • ۱۳۶۳ طرح آماده‌سازی تست هوش گروهی «ویل». دانشگاه تهران. این طرح در حد تحلیل مواد تست و تعیین درجه دشواری آنها در مورد یک نمونه ۶۰۰ نفری از دانش‌آموزان مناطق بیست‌گانه تهران انجام شده است.

یک دیدگاه

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *